ŚRODOWISKOWY DOM SAMOPOMOCY

RODZICÓW, OPIEKUNÓW I PRZYJACIÓŁ
NA RZECZ OSÓB NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Wycieczka do Częstochowy

Ostatniego dnia astronomicznego lata 20.09.2017r. wraz z członkami Stowarzyszenia „Otwarte Scere” wybraliśmy się na wycieczkę do duchowej stolicy Polski – Częstochowy. Co prawda pogoda była już bardzo jesienna, ale drobny deszcz nie przeszkadzał nam i wszystko było tak jak zaplanowaliśmy.

Po dotarciu na Jasną Górę uczestniczyliśmy w mszy świętej w Kaplicy Matki Bożej po czym obeszliśmy Cudowny Obraz wypraszając łaski od Matki Bożej Jasnogórskiej. W Kaplicy naszą uwagę zwróciły porozwieszane na ścianach kule, różańce, krzyże oraz wygrawerowane tabliczki – wszystko to jako wotum wdzięczoności za cudowne uzdrowienia.

Z przewodnikiem zwiedziliśmy Salę Rycerską, Muzeum Jubileuszu 600-lecia Jasnej Góry, Bastion Św. Rocha i Skarbiec uważnie wysłuchując ciekawostek z historii Jasnej Góry.

Pełni reflekcji i zadumy udaliśmy się w stronę domu, a wyjazd pomimo jesiennej pogody będziemy dobrze wspominać.